Plocka berättelser

Ninni, projektitutkija

Muu, Ammattikorkeakoulu

Julkaistu 18.12.2017

Opiskelupaikkani Diakonia-ammattikorkeakoulu
Pääaine tai koulutusohjelma Sosiaalialan koulutusohjelma
Muut opinnot Vammaisuus
Valmistumisvuosi 2015

Tyypillinen työpäiväni: Työnkuvani on monipuolinen ja vaihtelee paljon sen mukaan, mitä kulloisessakin hankkeessa/projektissa toteutetaan ja millaiselle työpanokselle on tarve. Jokainen työviikko on erilainen. Projektitutkijana vastaan hankkeissa mm. nettisivujen ylläpidosta, sosiaaliseen mediaan sisällöntuotannosta, tietoteknisten ohjelmien ja sovellusten soveltamisesta, tapahtumien ja seminaarien suunnittelusta, kirjallisten raporttien ja julkaisujen laadinnasta, asiakastapaamisista sekä osallistuen uusien hankehakemusten tekemiseen. Työtä voi toteuttaa erilaisissa ympäristöissä, kuten työpaikalla (mm. monitoimityötila, kokous- ja neuvotteluhuoneet), työpaikan ulkopuolella asiakas- ja sidosryhmätapaamisissa, seminaareissa ja tilaisuuksissa sekä kotona etätöiden mahdollistamana.

Tarvitsen työssäni seuraavia taitoja: oma-aloitteisuus, Ryhmätyötaidot, Digitaidot ja tietotekninen osaaminen

Päädyin nykyiseen työhöni: Opiskellessani Sosionomiksi (AMK) päädyin tekemään viimeistä harjoittelujaksoa kyseiseen työpaikkaan. Harjoittelujakso avasi uusia ovia ja näkökulmia siihen, että tämä voisi olla mielekäs ja itselleni soveltuva työ. Jakson aikana tutustuin ammattikorkeakoulun hanketoimijoihin, jotka ottivat minuun myöhemmin yhteyttä ja tarjosivat työpaikkaa.

Näistä opinnoista on ollut minulle eniten hyötyä: Moniammatillinen näkökulma erilaisiin asiakastilanteisiin ja laaja-alainen yhteiskunnallinen hahmottaminen erilaisten rakenteiden kautta (mm. julkinen, yksityinen ja kolmas sektori). Valmius toimia tiimissä ja olla oma-aloitteinen.

Vinkkini samoista tehtävistä kiinnostuneille: Tutustu uusiin ihmisiin ja mene erilaisiin tilanteisiin mahdollisimman avoimesti - koskaan et voi tietää, kenet tapaat ja millaisiin asioihin jokin keskustelu voi sinut johdattaa. Joskus arkipäiväinen keskustelu voi avata uusia ovia ja tuoda jopa harjoittelu- tai työpaikan. Luota omaan intuitioon esimerkiksi opiskelupaikkaa valitessa ja pohdi, mistä asioista pidit lapsena. Voisiko jokin lapsuuden ajan leikki tai harrastus jalostua ammatiksi tai opiskelupaikaksi? Muista luottaa itseesi ja siihen, että voit aina oppia uusia näkökulmia ja taitoja.

Mera berättelser

Outi

kanttori

Jaakko

viestintäasiantuntija

Sosiaalisen median sisällöntuotanto ja koordinaatio, tiedotteet, nettisivujen päivittäminen läs berättelsen >

Mervi

aineenopettaja (englanti ja ruotsi)

Oppilaiden opetus, tuntien suunnittelu, arviointi, välituntien ja ruokailun valvonta, kokoukset, yhteissu... läs berättelsen >

Mikael

Lead Applications Scientist

Työpäivä voi olla hyvin moninainen, se nykyisessä työssä onkin yksi parhaista asioista. Työtehtävät saatt... läs berättelsen >

Laura

historian ja yhteiskuntaopin opettaja, sijainen

Oppituntien suunnittelu yksin tai tiimissä, opetus, välituntivalvonta, ryhmänohjaajan tehtävät läs berättelsen >

Pinja

työhönvalmentaja, kuntoutusasiantuntija

Teen Kelan työllistymistä edistävää ammatillista kuntoutusta. Autan ihmisiä, joilla on psyykkisiä ja/tai ... läs berättelsen >

Katja

kehittämispäällikkö

Koulutussuunnittelua, sidosryhmäyhteistyötä ja opetustyötä. Työhöni kuuluu myös henkilöstön osaamisen keh... läs berättelsen >

TE-toimiston asiantuntija

asiantuntija (te-toimisto)

Soitan TE-toimiston työttömille työn hakijoille ja kyselen heidän tilannettaan. Teen määräaikaistarkastuk... läs berättelsen >

Anni

toimistoassistentti

Työpäiväni koostuu yrityksen vaihteen operoimisesta, tuotetiedustelujen edelleenlähetyksestä, tilausvahvi... läs berättelsen >

Hanna

materiaalipäällikkö

Uran alussa työskentelin neljässä eri yrityksessä ostajana. Työnkuvaan kuului erilaisten teknologiateolli... läs berättelsen >

Anna

human resources manager

21 hengen IT-yrityksessä lähes kaikkiin yrityksen muihin toimintoihin kuin myyntiin ja itse lsskutettavaa... läs berättelsen >

Jusa

nuorisokodin ohjaaja

Lastenkodin tyypillisiä ohjaustehtäviä. Yhdessäoloa, paperihommia ja asiakkaiden hyvinvoinnin edistämistä... läs berättelsen >

Tiina

toimittaja

Asiakkaat tilaavat konseptoitua sisältöä medioihinsa, joten toimimme ns. alihankkijoina. Monet toivovat m... läs berättelsen >

Joanna J.

musiikinopettaja

Tuntisuunnittelut, viestintä oppilaiden kanssa, vanhempien kanssa, kollegoiden kanssa... Sovitusten tekem... läs berättelsen >

Piia

suunnittelija

Tilastojen kerääminen ja analysointi, raportointi; organisaation toiminnan suunnittelussa ja kehittämises... läs berättelsen >

KS

opintoneuvoja

Päivät vaihtelevat paljon. Usein aamupäivällä intensiivistä, tarkkuutta vaativaa tehtävää ja palavereja. ... läs berättelsen >

Nina

markkinoinnin asiantuntija

Suunnittelen ja tuotan markkinointimateriaalia ja -sisältöä digipainotteisesti. Tuen tuotepäälliköitä ja ... läs berättelsen >

Uraohjauspsykologi

Uraohjauksen ja ammatinvalinnan psykologi

Työpäiväni sisältää asiakkaiden ohjausta kasvotusten, puhelimitse ja verkossa eri kanavia käyttäen. läs berättelsen >

Energiainsinööri

suunnitteluinsinööri

Projektien kanssa toimitaan, teknistä suunnittelua, asiakkaiden kanssa yhteydenpitoa, työmaakäyntejä, jon... läs berättelsen >

Helinä

kaupunginarkkitehti

Vedän kaupunkimme kaupunkisuunnittelua eli teemme yleis- ja asemakaavoja ja valmistelemme maankäyttöön li... läs berättelsen >

Jonna

projektipäällikkö

Tyypillinen työpäivä riippuu paljolti siitä, missä vaiheessa projektin elinkaarta ollaan. Kokonaisuutena ... läs berättelsen >

Mirkku

verkostokoordinaattori

Työpäiväni ovat monipuolisia verkostojen kokoamiseen ja vuorovaikutuksen ylläpitämiseen liittyviä tehtävi... läs berättelsen >

Kuopassa

Anssi

projektigeologi

Voisi sanoa, että tyypillisiä päiviä on kolmea erilaista tämänhetkisessä malminetsintägeologin työssä. Jo... läs berättelsen >

Niina

ympäristöylitarkastaja

Ympäristönsuojelu- ja vesilain mukaisten ympäristölupahakemusten esittely ja käsittely sekä mahdolliset t... läs berättelsen >

Källa för töissä.fi -statistiken: Universitetens och yrkeshögskolornas karriäruppföljningsenkäter till utexaminerade fem år efter examen. Tilläggsinformation ›