Browse stories

Ninni, projektitutkija

Muu, Ammattikorkeakoulu

Julkaistu 18.12.2017

Opiskelupaikkani Diakonia-ammattikorkeakoulu
Pääaine tai koulutusohjelma Sosiaalialan koulutusohjelma
Muut opinnot Vammaisuus
Valmistumisvuosi 2015

Tyypillinen työpäiväni: Työnkuvani on monipuolinen ja vaihtelee paljon sen mukaan, mitä kulloisessakin hankkeessa/projektissa toteutetaan ja millaiselle työpanokselle on tarve. Jokainen työviikko on erilainen. Projektitutkijana vastaan hankkeissa mm. nettisivujen ylläpidosta, sosiaaliseen mediaan sisällöntuotannosta, tietoteknisten ohjelmien ja sovellusten soveltamisesta, tapahtumien ja seminaarien suunnittelusta, kirjallisten raporttien ja julkaisujen laadinnasta, asiakastapaamisista sekä osallistuen uusien hankehakemusten tekemiseen. Työtä voi toteuttaa erilaisissa ympäristöissä, kuten työpaikalla (mm. monitoimityötila, kokous- ja neuvotteluhuoneet), työpaikan ulkopuolella asiakas- ja sidosryhmätapaamisissa, seminaareissa ja tilaisuuksissa sekä kotona etätöiden mahdollistamana.

Tarvitsen työssäni seuraavia taitoja: oma-aloitteisuus, Ryhmätyötaidot, Digitaidot ja tietotekninen osaaminen

Päädyin nykyiseen työhöni: Opiskellessani Sosionomiksi (AMK) päädyin tekemään viimeistä harjoittelujaksoa kyseiseen työpaikkaan. Harjoittelujakso avasi uusia ovia ja näkökulmia siihen, että tämä voisi olla mielekäs ja itselleni soveltuva työ. Jakson aikana tutustuin ammattikorkeakoulun hanketoimijoihin, jotka ottivat minuun myöhemmin yhteyttä ja tarjosivat työpaikkaa.

Näistä opinnoista on ollut minulle eniten hyötyä: Moniammatillinen näkökulma erilaisiin asiakastilanteisiin ja laaja-alainen yhteiskunnallinen hahmottaminen erilaisten rakenteiden kautta (mm. julkinen, yksityinen ja kolmas sektori). Valmius toimia tiimissä ja olla oma-aloitteinen.

Vinkkini samoista tehtävistä kiinnostuneille: Tutustu uusiin ihmisiin ja mene erilaisiin tilanteisiin mahdollisimman avoimesti - koskaan et voi tietää, kenet tapaat ja millaisiin asioihin jokin keskustelu voi sinut johdattaa. Joskus arkipäiväinen keskustelu voi avata uusia ovia ja tuoda jopa harjoittelu- tai työpaikan. Luota omaan intuitioon esimerkiksi opiskelupaikkaa valitessa ja pohdi, mistä asioista pidit lapsena. Voisiko jokin lapsuuden ajan leikki tai harrastus jalostua ammatiksi tai opiskelupaikaksi? Muista luottaa itseesi ja siihen, että voit aina oppia uusia näkökulmia ja taitoja.

More stories

Orvokki

professori

Työ on erittäin vaihtelevaa ja koostuu mm. tutkimusasetelmien suunnittelemisesta, tutkimusaineiston analy... read story >

young

Egor

technical writer

Discuss edits for the next version of the document, implement, repeat read story >

Eveliina

Sourcer

Headhunttaus ja rekrytoijien kandidaattien sourcing-tuki, kandiviestintä ja asiakasviestintä, tiivistelmi... read story >

58791GoV17VdB

Riina

Dekaani

Työpäiväni ei koskaan ole tyypillinen, sillä aina edessä on uusia asioita ja tilanteita. Dekaanina johdan... read story >

JJ

postdoctoral research fellow, suom. tutkijatohtori

Postdoc-tutkimus on väitöskirjan jälkeen tehtävää itsenäisempää tieteellistä tutkimusta. Teen tutkimusta ... read story >

Eelis

uravalmentaja

Uravalmennusten ryhmämuotoinen toteutus 9‒15 työttömille työnhakijoille. Muulla ajalla suunnittelu, valmi... read story >

Juha

vuoropäällikkö

Tilauksien tekeminen, vuoron johtaminen, myynti- ja tehosuunnitelmat read story >

Kicki Häggblom

Studiehandledare och IB koordinator

Eftersom jag jobbar i skola kan dagarna vara väldigt olika. Det mesta av min tid går åt till att träffa s... read story >

Ville

myynti- ja projektipäällikkö

Yritysasiakkaiden kontaktointi, myyntityötä, hinnoittelua, reklamaatioiden hoito, hallinnolliset työtehtä... read story >

KJM

työnjohtaja

Alaisten työtehtävien järjestely, laadunvalvonta, vuorovaikutus alaisten kanssa, palaverit eri sidosryhmi... read story >

Shaikh Nazmul Huda

Assistant Commercial Manager

Export import related activities with international clients read story >

IMG 20190205 103324

Päivi

aineenopettaja

Opetuksen suunnittelu ja valmistelu, oppituntien pitäminen, arviointi ja yhteistyö muiden opettajien ja t... read story >

Basharat picture2

Basharat Rehman

Senior Cloud Architect

Doing workshops at our customers to analyse their on premises systems and guide them how they can leverag... read story >

Tero

Supply chain development engineer

palavereita, kirjoittamista, tutkimista, laskemista, viestien lähettämistä eri kanavissa read story >

Hanna

ylitarkastaja

Työni koostuu vesihuoltoon ja pohjavesien suojeluun liittyvistä erilaisista suunnittelu-, kehittämis- ja ... read story >

Kenedy Epie pic

Kenedy Etone Epie

Research Biologist

As an agricultural researcher, I am either planning, reading, analyzing data or writing in the office. I ... read story >

KV

associate director

Johdan yrityksen sisäisesti yhteistyötämme asikasorganisaatioidemme kanssa. Tapaan asiakkuuksien ylintä j... read story >

Hulisti

matkatoimistovirkailija, operointi ja tuotevastaava

Sähköpostikyselyihin vastaaminen englanniksi, tarjousten tekeminen, varausten tekeminen, asiakasryhmien a... read story >

Kaisla

Mielenterveystyön kehittäjä

Teen kolmena päivänä viikossa asiakastyötä, kahtena päivänä teen kehittämistyötä, suunnittelen luentoja/k... read story >

Heikki

eläinlääkäri, opettaja

Jonkin verran kliinistä potilastyötä, opetusmateriaalin valmistusta erilaisia koulutustilaisuuksia varten... read story >

Kissalääkäri

pieneläinpraktikko, eläinlääkäri

Potilastyötä (voi sisältää leikkauksia), papereiden kirjoitusta, sähköposteihin vastaamista read story >

Vuokko

sairaalaeläinlääkäri

Suunnittelen pieneläinsairaalassa leikkauksia, tähystyksiä, hammashoitoja ja kuvantamistutkimuksia tarvit... read story >

Jennifer Staehlberg 1

Jennifer

sap-konsultti

Tyypillinen työpäiväni sisältää paljon asioiden ja tehtävien järjestelemistä sekä uusien asioiden opettel... read story >

Nebiyu

phd student, researcher

I usually do reading a lot, meetings, writing and analyzing data. It requires a lot of personal motivatio... read story >

The source of the statistics: Career monitoring survey conducted among individuals who graduated 5 years earlier. More information ›