Browse stories

Risto,

Risto,

Planning, development or administrative duties, Porasto

Julkaistu 22.8.2017

Opiskelupaikkani University of Helsinki
Pääaine tai koulutusohjelma Matematiikka
Muut opinnot Tilastotiede, tietojenkäsittelyoppi
Valmistumisvuosi 1975

Tyypillinen työpäiväni: Koodaan ja testaan java-ohjelmia.

Tarvitsen työssäni seuraavia taitoja: Kokemus tietojärjestelmien suunnittelusta, Atk-tekniset taidot, Valmius seurata matemaatikkojen ajatuskulkua,

Päädyin nykyiseen työhöni: Tultuani irtisanotuksi 15 v sitten edellisestä työpaikastani pääsin työvoimapoliittiseen koulutukseen ja edelleen tähän työpaikkaani.

Näistä opinnoista on ollut minulle eniten hyötyä: Matematiikan yliopisto-opinnot olivat välttämätön lähtökohta tähän työhön, mutta vain lähtökohta.

Vinkkini samoista tehtävistä kiinnostuneille: Omalla kohdallani haluni ja valmiuteni oppia erilaisia atk-tekniikoita yhdistyneenä yliopiston matematiikan tutkintoon on muodostanut sellaisen osaamisprofiilin joka on taannut työllisyyden. Edelleen työni tuottaa minulle palkitsevia onnistumisen kokemuksia. Olen kyllä jo eläkeiässä.

More stories

riskia

riskianalyytikko

Työpäivien sisältö vaihtelee. Työhön kuuluu mm. raportointia ja analysointia, palavereihin osallistumista… read story >

TM

software developer

Koodin kirjoittamista ja siihen liittyvää ongelmanratkaisua read story >

Jari

Opetan matemaattisia aineita toisella asteella. read story >

Antti

Työni koostuu opintojaksojen suunnittelusta ja toteutuksesta sekä opiskelijoiden ohjauksesta. Jonkin verr… read story >

Risto

tutkijatohtori

Työskentelin valmistumisen jälkeen vuoden vakuutusyhtiössä ja sen jälkeen siirryin tutkijaksi. Työ yksity… read story >

Mari

software engineer

Työskentelen n. 600 hengen ohjelmistotalossa. Yritys on kansainvälinen, mutta Suomen konttori on suurin j… read story >

panu

toimitusjohtaja

Projektityöt, asiakastapaamiset, myyntityö, taloushallinto, strategiapohdinnat. read story >

The source of the statistics: Career monitoring survey conducted among individuals who graduated 5 years earlier. More information ›