Browse stories

Anni, opinto-ohjaaja

Teaching and training

Julkaistu 3.12.2019

Opiskelupaikkani University of Helsinki
Pääaine tai koulutusohjelma Teologia
Muut opinnot opettajan pedagogiset opinnot, opinto-ohjaaja
Valmistumisvuosi 2007

Tyypillinen työpäiväni: Opinto-ohjaus lukiossa, oppitunnit, yksilöohjaus, pienryhmäohjaus, oppilashuolloset tehtävät

Tarvitsen työssäni seuraavia taitoja: kuuntelutaito, uteliaisuus, halua auttaa,

Päädyin nykyiseen työhöni: Olin tehnyt opiskeluaikana uskonnonopettajan sijaisuuksia lukioissa ja peruskouluissa. Olin myös ollut opiskeluaikana aktiivinen osakunnassa ja järjestänyt abi-infoja pitkin maakuntaa. Eräs lukio pyysi minua sitten tämän perusteella ottamaan lukion opon sijaisuuden heidän koulustaan. Se poiki seuraavan opopestin ja myöhemmin opiskelin työn ohessa opinto-ohjaajan opinnot.

Näistä opinnoista on ollut minulle eniten hyötyä: kulttuurien kohtaaminen (teologia), kuunteleminen (teologia), opettaminen (pedagogiset opinnot), ohjausalan opiskelu ja perusperiaatteet

Vinkkini samoista tehtävistä kiinnostuneille: Teologia on yleistutkinto. Se ei pakota joko kirkon tai koululaitoksen tehtäviin.

More stories

Ändy

lehtori, opinto-ohjaaja

Yksilöohjaus, luokkaohjaus, yhteydenpito opiskelijoihin ja muihin sidosryhmiin read story >

Tiia

asiantuntija (te-toimisto)

Asiakastapaamisista sekä viranomaistehtävistä, kuten lausuntojen ja suunnitelmien tekemisestä read story >

Teologi

Undervisning, planering av undervisning, strukturerande av elevers vardag, kvällsaktiviteter. Viss fastig… read story >

Teologi

sosiaalialan ohjaaja

Ohjata mielenterveyskuntoutujia kaikissa heidän elämäänsä liittyvissä asioissa: motivointi, lääkehoito, k… read story >

Hanna

toiminnanjohtaja

Palaverit puhelimessa ja kasvotusten, erilaisten työryhmien johtaminen, yhteydenpito ihmisiin sähköisin t… read story >

Satu

seurakuntapastori

Papilla ei oikein ole tyypillistä työpäivää: jumalanpalveluselämä koko laajuudessaan ja tapaamiset seurak… read story >

The source of the statistics: Career monitoring survey conducted among individuals who graduated 5 years earlier. More information ›