Selaa kertomuksia

Fr0sti, lentokenttävirkailija

Asiakastyö tai potilastyö

Julkaistu 29.10.2019

Opiskelupaikkani Lahden ammattikorkeakoulu
Pääaine tai koulutusohjelma Restonomi (AMK), matkailu
Muut opinnot majoituspalvelut, tapahtumahallinta
Valmistumisvuosi 2015

Tyypillinen työpäiväni: Reittiliikenteen lähtöselvitystä, asiakkaiden koneeseennousun hoitamista, kuulutuksia, ja raportointia, lentojen välissä erilaisia toimistotehtäviä

Tarvitsen työssäni seuraavia taitoja: asiakaspalvelutaidot, tietotekniset taidot, toimisto-ohjelmien käyttö

Päädyin nykyiseen työhöni: Jouduin hakemaan toiselta paikkakunnalta uusia töitä ja lentokenttävirkailijan paikka oli avoinna. Pääsin haastatteluun ja pitkäaikainen asiakaspalvelukokemus sekä it-taidot olivat isossa osassa valintaani työhön.

Näistä opinnoista on ollut minulle eniten hyötyä: Uskon, että koulutuksesta saatu pohjatieto matkailusta ja asiakaslähtöisen asenteen omaksuminen ovat isossa roolissa, vaikkei niitä asioita aktiivisesti ajattelekkaan työn ohella. Tietynlainen ote asiakaspalvelutyöhön, jonka saa koulun kautta.

Vinkkini samoista tehtävistä kiinnostuneille: Nykyisin jokaiseen paikkaan vaaditaan vähintään jonkinlaista aikaisempaa kokemusta työstä tai työhön soveltuva koulutus. Kokemus menee yleensä koulutuksen edelle rekrytoidessa, mutta saadakseen ensimmäiset kokemukset, vaaditaan koulutus.

Lisää kertomuksia

Anni

toimistoassistentti

Työpäiväni koostuu yrityksen vaihteen operoimisesta, tuotetiedustelujen edelleenlähetyksestä, tilausvahvi… lue kertomus >

Töissä.fi-tilastojen lähde: Yliopistojen ja ammattikorkeakoulujen uraseurantakyselyt viisi vuotta aiemmin valmistuneille. Lisätietoa ›