Selaa kertomuksia

Helena, markkinointisuunnittelija

Viestintä- tai mediatyö, Helsingin yliopisto

Julkaistu 10.4.2013

Opiskelupaikkani Helsingin yliopisto
Pääaine tai koulutusohjelma Folkloristiikka
Muut opinnot viestintä, digitaalinen viestintä ja uusmedia, Yleinen valtio-oppi, sosiaaliantropologia
Valmistumisvuosi 2009

Tyypillinen työpäiväni: Työnkuvaani kuuluu markkinointiviestinnän erilaiset tehtävät; markkinointi- ja viestinnän suunnittelu, toteutus ja kehittäminen, projektit, budjetit ja yhteydet yhteistyökumppaneihin ja alihankkijoihin. Jokainen päivä on erilainen ja innostava. Ideat syntyy ja kuplii.

Tarvitsen työssäni seuraavia taitoja: organisointikyky, kirjoittaminen, tiimityötaidot

Päädyin nykyiseen työhöni: Olen aikaisemmin työskennellyt mainosalalalla; mainostoimistoissa sekä tuotantoyhtiössä. Markkinointikokemus monesta eri näkökulmasta on ehdoton työssä menestymisen kannalta.

Näistä opinnoista on ollut minulle eniten hyötyä: Pääaineopinnot ovat auttaneet monessakin asiassa; yleissivistys, tiedon haku ja jäsentäminen, markkinoinnin kokonaisvaltainen ymmärtäminen + ihmiset ja kulttuurien ymmärtäminen. Myös viestinnän opiskelu on auttanut.

Vinkkini samoista tehtävistä kiinnostuneille: Hullutkin aineyhdistelmät voivat tuottaa loistavan kokonaisuuden!
älä pelkää kokeilla sivuaineksi jotain aivan toista; kaupallisista aineista, viestinnästä ja markkinoinnista on alalla kuin alalla hyötyä. Jos kaikki sivuaineet ovat pääainetta kovin lähellä, työmahdollisuudet saattavat kaventua. Muista miettiä asioita laaja-alaisesti, vaikka se hankalalta tuntuukin!

Lisää kertomuksia

omakuva2

Valeri

näyttelyamanuenssi

Vastaan museon näyttelyistä ja yleisöpalveluista (opastukset, ym.). Työ on projektiluontoista, ja tyypill... lue kertomus >

Töissä.fi-tilastojen lähde: Yliopistojen ja ammattikorkeakoulujen uraseurantakyselyt viisi vuotta aiemmin valmistuneille. Lisätietoa ›