Selaa kertomuksia

Tiina, kehittämiskoordinaattori

Suunnittelu-, kehitys- tai hallintotehtävät, Varhaiskasvatus

Julkaistu 20.10.2017

Opiskelupaikkani Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
Pääaine tai koulutusohjelma Sosiaaliala ylempi AMK
Muut opinnot Kehittäminen ja johtaminen
Valmistumisvuosi 2017

Tyypillinen työpäiväni: Työpäivieni sisällöt vaihtelevat paljon. Iso osa on suunnittelua, arviointia ja raportointia. Päivät sisältävät vaihtelevasti mm. käyntejä yksiköissä, verkostopalavereja, viestintää ja tiedottamista, kouluttamista ja mentorointia, koulutusten järjestämistä sekä koulutuksiin osallistumista. Työtä tehdään paljon tietokoneella, mutta keskeistä on myös vuorovaikutus ihmisten kanssa.

Tarvitsen työssäni seuraavia taitoja: Ratkaisukeskeisyys, kokonaisuuksien hallinta, Arvostava vuorovaikutus

Päädyin nykyiseen työhöni: Päädyin nykyiseen työhöni lastentarhanopettajan työni kautta (sosionomi, Laurea-amk). Hain nykyiseen tehtävään, koska olin osoittanut kiinnostusta kehittämistyöhön. Varhaiskasvatus on satsaus tulevaisuuteen ja sen laadulla on suuri merkitys lapsen oppimisen polulla.

Näistä opinnoista on ollut minulle eniten hyötyä: Viimeisimmät opinnot ovat hyödyntäneet eniten, sillä opinnäytetyöprosessissa painottui kehittäminen. Opinnot ylipäänsä ovat opettaneet tavoitteiden asettelua ja monipuolisten ratkaisujen löytämistä tavoitteisiin pääsemiseksi. Sosionomitutkinnot kehittävät reflektiivisyyttä ja kriittisyyttä, mikä edistää arviointiosaamista. Varhaiskasvatuksessa, kuten muuallakin työelämässä tänä päivänä, toiminnan arviointi on merkityksellistä, joten tästä osaamisesta on etua työssä.

Vinkkini samoista tehtävistä kiinnostuneille: Kannattaa oma-aloitteisesti ottaa selvää asioista. Harjoitteluista voi ottaa hyödyn irti kysymällä syitä esim. vallitsevan toimintakulttuurin takana. Selvitä itsellesi, mikä sinua kiinnostavassa työssä on perustehtävä. Sen täytyy motivoida, jotta sitä jaksaa myös tehdä. Opinnoissa kannattaa painottaa tulevaisuuden taitoja ja käyttää aikaa pohtimalla, mitkä ovat juuri sinun vahvuutesi ja miten opit parhaiten lisää. Työelämä kaipaa motivoituneita työntekijöitä, jotka haluavat olla osa työyhteisöä ja viedä yhteisiä tavoitteita eteenpäin.

Lisää kertomuksia

Meikku

luokanopettaja

Aamulla avaan tietokoneen ja katson Wilma-viestit. Tulostan ja kopioin tarvittavat materiaalit sille päiv... lue kertomus

Auli

erityisluokanopettaja

Työpäiväni sisällöstä vain pieni osa on perinteistä opettamista. Opettajan lisäksi olen päivän aikana ain... lue kertomus

Urayhdistyksistä

hankekoordinaattori

Sähköposteja, some viestintää, raportointia, ihmisten tapaamista, ideointia ja kehittämistä laajassa yhte... lue kertomus

Hanne

Vapaa suunnittelija

Teen graafisen suunnittelun toimeksiantoja vapaana suunnittelijana. Saan tehdä työtäni kotonani omassa ty... lue kertomus

TH

rakennustarkastaja

Työskentelen kahden eri kunnan rakennusvalvonnoissa, joten jään joko työskentelemään peruskuntaan tai aja... lue kertomus

Krista

Tieteellinen projektipäällikkö

Työpäivät vaihtelevat projektien mukaan. Pääasiassa olen työpäivät toimistolla. Asiakasprojektista riippu... lue kertomus

Iiro

Rakennesuunnittelija, Lujuuslaskija

Aamulla töihin viimeistään klo 9 (liukuva työaika) ja päivä kestää 8 h. Teen keskimäärin kolmea projektia... lue kertomus

RItyttö

Palotarkastaja

Kiinteistöjen palotarkastukset, rakennuslupien lausunnot, suunnittelijoiden ohjaus, paloturvallisuuskoulu... lue kertomus

Lasse

Varatoimitusjohtaja

Asiakkaan projektien kartoitus ja niihin osallistuminen. Mahdolliset rekrytoitavat ja haastattelut. Asiak... lue kertomus

Ansku

luokanopettaja

Pääasiallinen työni on 4.-5.-luokan opettaminen. Opetan mm. matematiikkaa, ympiä, historiaa, suomen kielt... lue kertomus

Seija

opinto-ohjaaja

Tapaan oppilaita ja opiskelijoita, pidän oppitunteja, osallistun kokouksiin, vastaan sähköposteihin, suun... lue kertomus

TS

Kuvataiteen lehtori, muotoilija

Työpäiväni muodostuu useista osasista, jotka rytmittyvät joka päivä eri tavoin. Teen kahta työtä, mutta o... lue kertomus

Sara

suunnittelija

Työskentelen avoimen yliopisto-opetuksen (koulutus)suunnittelijana. Vastuullani on useiden oppiaineiden k... lue kertomus

Anna

toimitusjohtaja

Päiväni koostuu yrityksen toiminnan moniuloitteisesta ylläpitämisestä. Yksikään työpäivä ei ole koskaan s... lue kertomus

Skorpioni

rehtori

Henkilöstöjohtamista, suunnittelua, yhteyksienpitoa, palavereja, paperihommia tietoneohjelmilla. lue kertomus

OJ

farmaseutti

Suurin osa yleensä kahdeksantuntisesta päivästä, eli n. 6 tuntia kuluu reseptintoimituksessa, lisäksi par... lue kertomus

Tatu

tutkijatohtori

Työpäiväni vaihtelevat suuresti, mutta jakautuvat pääpiirteittäin kolmeen osa-alueeseen:
1) kokeellinen ...
lue kertomus

Johanna

viestintäasiantuntija

Kokouksia, suunnittelua eri tiimeissä/työryhmissä ja yksin, viestinnän käytännön toteutusta, mm. somepäiv... lue kertomus

EA

myyntineuvottelija

Asiakkaiden kontaktoimista pääasiassa puhelimitse sekä oikeanlaisten vakuutusratkaisujen tarjoamista. Tar... lue kertomus

lähes eläkeläinen

perintäasiantuntija

Oikeudelliset perintätoimet:
Saatavien perintä, maksusopimuksien solmiminen, ulosottoasiat, konkurssiyri...
lue kertomus

Johanna

virkamies

Asioiden koordinointi eri tahojen kesken sähköpostitse tai kokouksissa, muistioiden kirjoittaminen, ajank... lue kertomus

Hanna

äidinkielen ja viestinnän lehtori

Tyypillisenä työpäivänäni opetan äidinkieltä maa- ja metsätalousalan sekä liiketalousalan opiskelijoille.... lue kertomus

MM

erityisluokanopettaja, erityisopettaja

Toimin kahden muun aikuisen "tiimissä" jäsenenä. Toimimme melko selkeän viikostruktuurin pohjalta joskin ... lue kertomus

Terhi

Kipu- ja kuntoutuspsykologi

Tyypillisin työpäiväni koostuu pitkäaikaista kipua kantavien potilaiden ja kuntoutujien yksilöajoista. To... lue kertomus

Töissä.fi-tilastojen lähde: Yliopistojen ja ammattikorkeakoulujen uraseurantakyselyt viisi vuotta aiemmin valmistuneille. Lisätietoa ›